endurance team romania

Endurance Team Romania

Endurance Team Romania

 

Odată cu punerea bazelor unui campionat intern de anduranță, Willi Motorsport și-a pus o nouă țintă la orizont: să devină prima echipă din România care participă într-un campionat internațional de curse auto. Cum cursele de lungă durată au fost pe placul echipei – în ciuda background-ului construit în karting, autoslalom și competiții de turisme – s-a decis concentrarea pe această disciplină pentru debut.

 

De aici s-a născut și numele sub care Willi Motorsport urma să alerge pe scena internațională, acesta fiind unul care este deja cunoscut în paddock-urile pe unde românii au trecut: Endurance Team Romania (ETR). După ce primii pași au fost făcuți a urmat alegerea campionatului și a materialului de concurs. Prospectările au dus la alegerea campionatului 24H Series organizat de olandezii de la Creventic care și-au construit renumele ca organizatori a deja tradiționalei curse de 24 de ore de la Dubai.

 

Endurance Team Romania a debutat în acest campionat în 2017, în etapa a doua a stagiuni – cursa de 12 ore de la Mugello. Înscrisă la clasa A2 cu o Toyota GT86 CS-V3 și un echipaj format din patru piloți – Sergiu Nicolae, Fabrizio Broggi, Ștefan Unchiașu și Mihai Costin – echipa a reușit să treacă peste toate greutățile debutului cu brio, terminând pe podium la prima încercare. La câteva luni distanță, tot în Italia, echipa a luat startul în cursa de 12 ore de la Imola din același campionat. În ciuda unei curse mult mai dificile, un podium a fost posibil și de această dată în clasa A2.

 

În urma acestor prime două curse s-a decis asupra necesității unui upgrade. Toyota a fost schimbată pentru o Ginetta G50 GT4 iar echipa a promovat în categoria SP3. Ultimult start internațional al echipei a avut loc în cursa de 24 de ore de la Barcelona, etapă a 24H Touring Car Endurance Series, campionat organizat tot de Creventic Prima participare românească într-o cursă de lungimea celei de la Le Mans nu a fost atât de norocoasă însă asta le-a dat membrilor echipei pofta de revanșă.

 

2018 începe cu o nouă mașină – o Ginetta G55 GT4 – cu care ETR va concura în clasa super-competitivă GT4 și, la fel ca în 2017, va bifa sezonul complet din Romanian Endurance Series (RES). Titlul de campioni este vizat și în acest an în campionatul intern iar, pe plan internațional, Willi Motorsport speră să ducă numele ETR cât mai sus posibil în ierarhiile curselor confirmate: cea de 12 ore de la Imola (25-26 mai) și cea de 24 de ore de la Barcelona (1-3 septembrie).