romanian endurance series

Romanian Endurance Series

Romanian Endurance Series – lupta pentru supraviețuire

 

În România ultimilor zeci de ani, motorsportul a respirat, mai mult sau mai puțin, doar pe două ramuri: raliurile și viteza pe traseu montan. Deși una implică și prezența unui copilot iar cealaltă se învârte în jurul pilotului, ambele au un element în comun: lupta cu cronometrul. Cel mai bun este, în același timp, cel mai rapid.

 

Anduranța propune, la rândul ei, o luptă cu cronometrul însă datele problemei sunt răsturnate: timpul se scurge invers iar scopul este, în primul rând, ca mașina ta sa fie încă în mișcare când și ultima secundă s-a terminat. Deci, vorbim de o disciplină unde se aplică – ca o regulă de aur – vechiul proverb al englezilor: „to finish first, first, you must finish.”

 

Văzând popularitatea acestei discipline a curselor de lungă durată pe plan internațional și, odată cu apariția circuitului Motor Park Romania, am decis că ar fi oportun să punem bazele unui asemenea campionat și la noi – Romanian Endurance Series (RES). Ca și afară, cursele au cel puțin două ore și se întind până la durata de șase ore – cât o etapă din Campionatul Mondial de Anduranță. Astfel, viteza pură este pusă pe planul doi, căci mult mai importante în această disciplină sunt constanța și atenția dată materialului tehnic. În plus, o importanță mult mai mare, în RES, o are echipa ca un întreg, aceasta trebuind să lucreze ca o mașinărie bine unsă deoarece opririle la boxe fac parte din rutina competiției – la fel și neprevăzutul.

 

Noi am încercat să permitem unui număr cât mai mare de mașini să participe deoarece, la fel ca și în alte țări, una dintre elementele plăcute ale anduranței este varietatea. Ținem, însă, aproape de regulamentele FIA astfel că echipamentele de siguranță de bază sunt necesare – inclusiv roll-bar-ul. Altfel, dacă mașina ta are roll-bar, ești bine-primit și îți vom găsi o categorie în care să te încadrezi.

 

În prezent, cele mai populare clase sunt cele în care se prezintă modelele din Campionatul de Turisme – Dacia Logan și Volkswagen Lupo. Cu toate acestea, avem și clase care acomodează modele cu motoare mari și modificări diverse, lucru evidențiat în cei doi ani ai competiției de prezența unor modele exotice precum Lotus Elise, Ginetta G50 GT4 sau Radical SR3 RS. 

Sezonul 2018 al RES își va desfășura toate etapele pe Motor Park Romania după cum urmează:

 

  1. 29.04.2018 – Et. 1 de 2H
  2. 29.06.2018 – Et. 2 de 3H
  3. 23.09.2018 – Et. 3 de 4H
  4. 14.10.2018 – Et. 4 de 6H