gt 4 zandvoort

27 octombrie 2016
GT 4 Zandvoort

GT4 Zandvoort: Perechea românească încheie pe locul secund!

 

Motorsportul românesc este în sărbătoare la Zandvoort, unde Sergiu Nicolae și Eduard Anton au terminat ultima cursă a sezonului din Euro GT4 Series tot pe podium, cu o treaptă mai sus față de prima alergare. La doar 16 ani, Edi dovedește cât de mult poți progresa dacă începi automobilismul de circuit de la 12 ani, fapt posibil în țara noastră de când există Motor Park România.

Startul în cursa secundă a etapei olandeze l-a avut pe Edi pe a doua linie a grilei de start însă acesta a fost percutat la prima trecere prin Tarzan de Aston-ul #62 astfel că, după doar câteva viraje se afla abia al 11-la la general, respectiv pe poziția a treia la categoria Am, cu direcția strâmbă. La câteva momente după afișarea luminilor verzi două Porsche Cayman, cel cu numărul 40 Brookspeed Racing și cel cu numărul 22 Allied Racing, s-au lovit, terminându-și cursa imediat pe marginea pistei Steagul galben a fost afișat înainte de terminarea primei bucle, acesta fiind apoi înlocuit cu cel roșu. Asta a însemnat că toate mașinile s-au îndreptat, în urma safety car-ului, către linia boxelor unde au zăbovit până ce linia de start/sosire a fost curățată de toate bucățile aruncate după impactul celor două Porsche.

Euro GT4 Zandvoort: Rollercoaster al emoțiilor și podium pentru Anton și Nicolae

Acest accident, care a întrerupt ostilitățile pentru aproximativ zece minute, a avut implicații serioase în lupta la titlul clasei Am, liderul clasamentului, Jan Kasperlik fiind una dintre victime. Asta în timp ce rivalul său, Damien Dupont, se afla în fruntea categoriei în Aston-ul #007 StreetArt. Situația l-a favorizat pe echipierul lui Dupont, Jerome Dumay, care dacă ar fi terminat cel puțin pe poziția a cincea la Am ar fi devenit noul campion al clasei.

După restart, pe ceas mai erau doar 45 de minute iar Edi Anton era pus pe fapte mari în încercarea de a se lupta pentru victoria la Am, cu o mașină restilizată grație bandei adezive pe dreapta-față. Românul a trecut mai întâi de Fascicolo, mașina sa cu numărul 35 fiind pe poziția a 10-a la general. A urmat apoi, după câteva minute, depășirea pentru poziția a noua, ceea ce a poziționat Sin-ul chiar în urma BMW-ului #10 pilotat de Boorsma care se afla pe locul doi la Am. În această ordine s-a și terminat stint-ul lui Edi care a intrat la boxe la finalul turului al 11-lea pentru a-i preda mașina lui Sergiu.

GT4: Pole în ambele manșe pentru Sergiu Nicolae și Edi Anton

Acesta a revenit pe pistă cu 25 de minute înainte de finalul cursei tot pe poziția a treia la Am. După alte 10 minute, luptându-se să se apere de Boorsma și să treacă de mașini întârziate, Demay a fost percutat de un alt Aston și  sta a permis lui Sergiu să urce pe doi, însă până la final nu s-a putut apropia de BMW-ul #10 care a terminat la trei secunde în față pe locul opt la general. Timpul pierdut în momentul reacției de depășire a Aston-ului în derivă prin dreapta a fost esențial, iar în ultimele tururi echipa a luat decizia rezonabilă de a nu-l mai supune presiunii unui echipaj de clasă Pro, lăsând astfel Maserati-ul #35 să treacă. Clasarea finală a fost pe 2 la clasă și pe 9 la general, iar rezultatele sunt încă provizorii.

Încotro acum?

Concluzia este îmbucurătoare pentru România: primul pas al competițiilor GT internaționale este un deziderat realist pentru protagoniștii competițiilor interne, iar aceste participări de final de an sunt baza de plecare pentru un 2017 bogat în experiențe dincolo de hotare. Vârsta lui Eduard Anton nu trebuie privită ca un punct fix, de vreme ce FIA și SRO au evaluat palmaresul sportivului român înainte de a-i permite să concureze: patru ani de automobilism, întâoi în autoslalom, apoi și titlul inaugural al turismelor românești au primit un vot de încredere din partea forurilor internaționale. În acest context, nu mai are niciun rost ca tinerele speranțe să se eternizeze în karting, de vreme ce oferta competițională internă le permite să se apropie de ”lumea celor mari” încă de la 12 ani (cu copilot la autoslalom), respectiv 14 (autonom).

Cât despre Eduard și Sergiu, aceștia promit că vor continua în seria europeană GT4, iar recenta apariție a modelului Toyota GT86 în ultima etapă de anduranță autohtonă este preambulul proiectului paralel ce vizează cursele italiene de 12h din seria organizată de olandezii de la Creventic. Sergiu Nicolae este implicat în acest demers alături de partenerul său ”de cursă lungă” Ștefan Unchiașu și de italianul Fabrizio Broggi, revelația din 2016 de la Cupa Lupo. Pe două fronturi, la atac!

Pitstops promite că va fi alături de piloții români de circuit în aventurile lor din sezonul viitor, precum și în faza esențială de pregătire a proiectelor sportive de-a lungul acestei ierni.


 

Alte Stiri