podium pentru sergiu nicolae la debut în fia euro gt4

27 octombrie 2016
Podium pentru Sergiu Nicolae la debut în FIA Euro GT4

Podium pentru Sergiu Nicolae la debut în FIA Euro GT4

Prima participare în GT4 European Series a însemnat și prima clasare pe podium pentru Sergiu Nicolae, pilotul Willi Motorsport bucurându-se de un weekend excelent la Hungaroring.

Sergiu Nicolae s-a confruntat cu multiple noutăți odată cu ajungerea în paddock-ul circuitului maghiar pentru prima sa participare într-un campionat european de GT-uri, însă acestea nu l-au copleșit. Asta s-a văzut încă din sesiunile de antrenamente libere în care Sergiu s-a aclimatizat mai repede cu materialul de concurs, Sin-ul R1 GT4 al Sofia Car Motorsport, decât echipierul său din Marea Britanie, Christopher Chadwick. În cele din urmă, după două sesiuni de antrenamente, cei doi erau aproape de un numitor comun din punctul de vedere al vitezei pe circuit, timpii învârtindu-se în jurul a 1:56.

 

Calificările acestui campionat sunt foarte scurte: două secvențe de câte 15 minute, aferente fiecărei manșe. Fiecare pilot parcurge o secvență și apoi ia startul în respectiva cursă cu acelaași set de pneuri.  Din nefericire pentru echipajul cu numărul 11, prima sesiune de calificare a fost întreruptă prin steag roșu de un accident suferit de unul dintre cele opt KTM-uri X-Bow prezente la etapa din Ungaria. Chadwick a bifat prima sesiune de calificări și, în urma mai multor penalizări primite de câteva mașini din față, acesta a plecat de pe poziția a 15-a.

 

După 20 de minute de reparații la zidul de pneuri în urma impactului, sesiunea a doua de calificări a fost comprimată din cauză că nu putea fi dat peste cap programul televizării DTM.  Sergiu a apucat să bifeze doar un singur tur rapid, cu care a fost al 19-lea. Penalizările ulterioare primite de adversari pentru ieșiri largi în virajele 4 și 11 au făcut ca pe grilă echipajul româno-englez să fie iarăși pe 15.

Sergiu Nicolae, debut în GT4 European Series pe Hungaroring

Prima cursă s-a derulat destul de lin pe parcursul stint-ului lui Chadwick, acesta urcând până pe poziția a 12-a la general pe care a și menținut-o până la momentul opririi la boxe când i-a predat mașina lui Sergiu. Cum pilotul din Albion s-a plâns că pneurile Pirelli s-au supraîncălzit prematur pe durata stint-ului său, mecanicii au scăzut presiunea la boxe. Asta a făcut ca, în al doilea tur după ce a revenit pe traseu, Sergiu să derapeze. În ciuda incidentului minor, acesta a continuat să se afle pe poziția a treia în categoria Am. Poziția a fost pierdută însă ulterior din cauza unei probleme de comunicații radio. Pilotul Willi Motorsport s-a luptat apoi să recupereze poziția, însă timpul rămas a fost insuficient, acesta încheind prima cursă pe poziția a 13-a a clasamentului general, respectiv locul al patrulea în clasa Am, la 0.486 secunde de podium!

 

Cum ambii piloți s-au plâns după cursă de un caracter subvirator pronunțat al mașinii, care a dus și la o uzură inegală a anvelopelor, înaintea manșei secunde s-au făcut niște schimbări la unghiul de fugă al roților, printre altele, care au dat roade. Startul a fost însă unul dificil. Sergiu a fost lovit de un BMW, căzând până pe poziția a 18-a. Acesta și-a intrat apoi în ritm și a urcat mai multe poziții până pe locul al nouălea la general grație timpilor constanți și foarte rapizi (1:54:1 cel mai rapid tur în cursa a doua). În ciuda unui nou derapaj, cauzat și de niște probleme aparente la pompa de servo-direcție, șansele la podium în categoria Am nu s-au năruit căci timpul pierdut a fost minim.

 

Astfel, după oprirea la boxe, Chadwick s-a găsit în plină luptă pentru un finish peste așteptări, chiar în top 6 la general după problemele (pene, derapaje, etc.) mai multor echipaje de la Pro. Acesta a ajuns până pe șase dar, lipsit de servo-direcție, a fost incapabil să treacă de Aston Martin-ul Vantage #007 care a terminat la doar 0.2s înaintea sa, triumfând în categoria Am. La o oră după finele cursei, 6 a devenit 5, după ce KTM-ul ce încheiase pe locul secund a primit o penalizare retroactivă.

Privind în retrospectivă, acest prim start al lui Sergiu Nicolae într-un campionat precum GT4 European Series a fost un deplin succes, ținând cont și de numărul de elemente noi care au intrat în ecuație – coechipierul, traseul, mașina fiind doar câteva dar și cele mai importante. Rezultatul ne face, bineînțeles, să sperăm că acest efort nu va fi unul singular ci va împinge și pe alți doritori să facă pasul către această competiție accesibilă, ca și costuri dar și ca nivel al competitivității, piloților de circuit din România.

Colectivul Pitstops a avut un reprezentant acreditat al presei românești în acest weekend și își reafirmă pe această cale angajamentul de a fi alături de piloții români în aventurile lor internaționale pe circuit!

Rezultatele manșelor de la Budapesta sunt disponibile aici.

Comunicat remis de West Competition Racing.

 


 

Alte Stiri