prima echipă românească de anduranță a prezentat programul competițional pentru 2017

12 decembrie 2016
Prima echipă românească de anduranță a prezentat programul competițional pentru 2017

 

Prima echipă românească de anduranță a prezentat programul competițional pentru 2017

Sediul Toyota București Nord a fost gazda lansării oficiale a programului Endurance Team Romania. Un cvartet de piloți va reprezenta România în trei etape internaționale pe circuite europene, fiecare dintre acestea având o durată de 12 ore.

Dacă raliurile și competițiile de coastă au avut continuitate după 1989, cursele de circuit au dispărut din peisajul urban românesc. Abia odată cu deschiderea circuitului Motor Park din comuna Adâncata (Ialomița) am asistat la renașterea turismelor și la apariția unei prime serii de anduranță în țara noastră. Pasul firesc al piloților protagoniști a fost să vizeze trecerea dincolo de granițe.

Astfel s-a născut Endurance Team Romania, brand sub care clubul sportiv Willi Motorsport va alinia modelul Toyota GT86 CS-V3 de generație 2015 în cursele de 12 ore de la Mugello (Italia), Red Bull Ring (Austria) și Imola (Italia), în cadrul 24h Series Hankook, serie organizată de structura olandeză Creventic.

Piloții titulari în 2017 vor fi:
  • Sergiu Nicolae, vicecampion național de turisme în 2015 (Logan Cup), două victorii în anduranța românească și trei podiumuri la clasă în seria europeană GT4 (2016);
  • Ștefan Unchiașu, poziția a treia în Cupa Lupo (2015), ouă victorii în anduranța românească;
  • Fabrizio Broggi, absolvent al TVR Tuscan Challenge (Marea Britanie);
  • Mihai Costin, multiplu laureat al curselor de anduranță sancționate de SCCA în Florida (Statele Unite)
Fabrizio Broggi nu a putut fi prezent la eveniment din cauza unei accidentări recente la Jerez, în timp ce Mihai Costin a absentat din cauza necesității pregătirii programului de iarnă în Florida. Sergiu Nicolae și Ștefan Unchiașu i se vor alătura în această săptămână pentru un prim test la Homestead (Miami), după care vor urma anduranțele de la Sebring și Road Atlanta.

În cadrul evenimentului de lansare s-a creat o legătură cu istoria curselor de circuit din România prin discursul susținut de Victor Nicoară, maestru al sportului. Adrian Mitu a realizat în fața publicului o pictură în cafea a mașinii de concurs, iar la finele stagiunii creația va fi scoasă la o licitație cu scop caritabil.

 

 

Declarații

Victor Nicoară (pilot internațional, maestru al sportului):

Circuitul îți dă o senzație fenomenală. Era o vorbă - ”cine te-a văzut?” În Țara Românească era enorm publicul. La un club ca Reșița, care era susținut de cei mari, o etapă de circuit aducea 30-40.000 de spectatori plătitori. Era deosebit și asta ne oferea ceva frumos nouă și familiilor noastre.

Piloții trebuie să facă foarte bine antrenamentele, să cunoască toate simptomele mașinii. Altfel nu vor izbuti. Mult succes!


Cătălin Manea (proprietar al circuitului Motor Park Romania)

Am început proiectul Motor Park din pasiune, cu speranța că la un moment dat să existe astfel de ocazii, care pentru mine înseamnă foarte mult. În România, un sport crește când majoritatea scad, ceea ce ar trebui să vadă și autoritățile. Poate vine și un nou suflu în sport. Toate greutățile noastre pălesc în momentul în care avem rezultate. Succes!

Viorel Nicolae (manager Endurance Team Romania)

Mă bucur foarte mult că am putut da startul acestui proiect care timp de mulți ani de zile a fost doar un vis pentru mine. Seria de 24 de ore este una dintre cele mai importante din lumea anduranței, ca anvergură, ca valoare. Poate unii zic că am făcut pasul prea repede, prea sus, prea departe, dar GT86 este o mașină entry-level, foarte ascultătoare, perfectă pentru nivelul nostru. Prima noastră victorie ar fi ca la Mugello să încheiem cursa, să nu abandonăm. Vom fi cumpătați, piloții sunt destul de experientați deja.

Ștefan Unchiașu (pilot)

Am ales această mașină, GT86, după ce am achiziționat un model de serie în Statele Unite, pe care am transformat-o ulterior cu colegul meu Mihai Costin în ceva ce se apropie de specificațiile celei pe care o puteți vedea aici. M-am îndrăgostit imediat de această Toyota, are un potențial extraordinar - este o mașină foarte bine echilibrată, alegerea ideală pentru echipa pe care o formăm acum. Ne oferă avantajul unei fiabilități maxime, iar aerodinamica este foarte bună.


Sergiu Nicolae (pilot)

În 2017 vom începe cu pregătirea de iarnă din America, esențială fiind participarea în cursa de 14 ore de la Sebring alături de colegul meu, Ștefan. Apoi revenim în țară și ne pregătim pentru Mugello și Red Bull Ring la primăvară.

Cursele din țară ne-au pregătit foarte bine pentru această aventură, căci o anduranță diferă radical de o cursă de sprint. Trebuie să menții un ritm care să nu afecteze materialul tehnic și să ai o excelentă comunicare cu team managerul.

Primul contact cu GT86 a fost remarcabil - este o mașină extraordinar de stabilă. Obiectivul meu este să termin prima cursă, nu contează locul. Trebuie să descoperim ceea ce înseamnă cu adevărat o anduranță!

 

 


Sursa Stire: west competition

 

Alte Stiri