test vw lupo cn turisme: distracție pe circuit

17 februarie 2016
Test VW Lupo CN Turisme: distracție pe circuit

Campionatul Național de Turisme a trecut de etapa a patra iar la ambele clase competiția este în toi, demnă de o astfel de ramură a motorsportului. Eu am fost destul de norocos și am testat în premieră un exemplar de la clasa Lupo, ocazie cu care am făcut câteva tururiîn mediul său natural, pe MotorPark România.

Atunci când se ivește o asemenea ocazie nu poți să o lași să îți scape, așa că abia așteptam să ajung la circuit. Am sosit la MotorPark dimineața devreme, purtat de entuziasm, am schimbat câteva vorbe cu domnul Nicolae despre starea actuală a circuitului. Se lucra intens în acea perioadă și nu mă îndoiesc că s-a schimbat ceva de atunci în această privință.

Înainte de a trece direct la volanul modelului de competiție am făcut câteva tururi cu mașina personală, un Saab 9-3 din 2005 de 120 cai putere fără nicio modificare adusă și încărcat cu bagaje, pentru învățarea virajelor și a particularităților circuitului. Chiar și cu aceste specificații deloc impresionante, circuitul a fost în stare să-mi smulgă câteva zâmbete pe tururile de încălzire.

Am revenit la boxe și am dat nas în nas cu mașina pe care o urma să o conduc. Designul exterior nemodificat nu prevestea felul în care voi memora prima experiență pe circuit. M-am urcat la volan și înainte să o pun în mișcare mi-au fost prezentate câteva particularități de care trebuie să am grijă. Probabil singurul lucru care l-am reținut a fost că mașina avea frâne obișnuite, iar eu mă liniștisem că nu mai trebuie să încălzesc frânele. Am strâns centurile, am pornit motorul și am ieșit pe circuit. Cum am ieșit de pe linia boxelor m-am întâlnit cu denivelările de pe finalul liniei drepte, denivelări care erau aproape insesizabile cu suspensiile stock de pe Saab. Încetul cu încetul am crescut ritmul, obișnuindu-mă cu mașina.

Chiar dacă cușca și lipsa multor elemente de la interior îți dau un indiciu despre sportivitatea mașinii, nu credeam că o să fiu atât de plăcut surprins de acest Lupo. Fiind o mașină cu dimensiuni reduse, este extraordinar de stabilă în viraje. Nu am tras atât de tare încât să observ un caracter subvirator pronunțat, dar virajele mai rapide îl dădeau de gol, iar supravirarea intră greu în discuție. Cu cât mă aventuram mai mult pe virajele circuitului, cu atât eram mai încrezător în ceea ce pot și spun asta fără vreo nici cel mai mic iz de aroganță: Lupo este mașina perfectă pentru un debutant în cursele de turisme pe circuit. Spun acest lucru și din pricina costurilor: închirierea pentru o etapă a unui asemenea specimen ajunge la 1.400 euro, tarif pentru care pilotul primește inclusiv anvelopele pentru curse.

Tech corner

Fiind un model destinat competiției era de așteptat să existe o standardizare a specificațiilor tehnice. Totuși, regulamentele tehnice atât de la clasa Lupo, cât și de la clasa Logan permit diferite ajustări, îndeajuns cât să aducă și să mențină spectacolul pe circuit. Motorul este cel de pe Lupo GTI, de serie, cu o cilindree de 1600 cmc. Fișa tehnică a acestuia ne arată că puterea lui depășește 120 de cai putere la 6500 turații/minut, iar cuplul trece peste valoarea de 150 Nm de la 3000 turații/minut, îndeajuns unui începător ținând cont și că masa minimă este de 950 kg. Mașina testată de mine prezenta o cutie cu 6 rapoarte, relativ scurte. Oricum, în regim de cursă vei folosi numai primele 5 trepte ale cutiei. După cum am spus și mai sus, modelul avut pe mână era dotat cu frâne de serie care pot fi înlocuite cu unele mai performante, Ferodo Racing DS 2500 sau DS 3000.

Siguranța pilotului este asigurată respectând standardele FIA iar printre dotările principale se numără rollcage, centuri de siguranță cu prindere în 6 puncte, stingător de incendiu pentru habitaclu și întrerupător general.

Concluzie

Proiectul clasei Lupo și implicit al turismelor este unul ambițios în această eră în care se află motorsportul în România. Ideea este de admirat și scoala piloților pe Lupo trebuie să continue pentru câteva sezoane pentru ca mai apoi să ne putem bucura de apariția unor clase cu mașini de specificații superioare. Astfel s-a pus piatra de temelie a turismelor românești de după FIA GT, competiție care trebuie să își facă loc acolo unde era cândva, în sufletul miilor de pasionați.


Sursa Stire: Pitstops.ro

 

Alte Stiri