Cea de-a 10-a ediție a cursei de 24 de ore de la Dubai nu a avut de oferit o luptă strânsă la vârf, învingătorii Black Falcon trecându-și în cont o victorie dominantă cu 4 tururi avans, însă luptele din plutonul de aproape 90 de mașini și cele nu mai puțin de 13 situații de neutralizare prin code 60 au oferit sarea și piperul unei curse de anduranță în continuă expansiune.
Problemele au lovit multe mașini favorite din plutonul clasei A6-Pro (GT3-Pro) astfel că în final podiumul a fost compus și dintr-o mașină de clasă A6-Am, Ferrari-ul #88 Dragon Racing care a semnat o cursă fără pată.
În primă instanță, și-au aruncat mănușile cu frustrare membrii echipajului #3 al Black Falcon, SLS-ul fiind retras cu probleme prea mari la șasiu în urma unui acroșaj după numai 88 de tururi. Probleme au mai apărut și la modelul 911 #1 Stadler Motorsport care a câștigat anul trecut, acesta abandonând din cauza unor pagube la suspensie, și la pole-sitter, modelul 911 Fach Auto Tech #12 abandonând vineri seara după ce s-a oprit pe traseu.
Din cele 12 Mercedes-uri SLS AMG nu numai cel cu numărul 3 al Black Falcon a fost scos din joc de incidente, fie ele tehnice sau acroșaje. Mercedes-ul GT Russian Team părea spre drumul spre un podium vineri seara înainte ca mașina să sufere o defecțiune la frânele spate care au ținut mașina oprită la boxe pentru o perioadă lungă de timp. Alte două GT-uri cu steaua în 3 colțuri pe bot au fost oprite din asaltul lor asupra primilor 5 în timpul serii, anume mașină #33 SPS și #67 GDL Racing ambele întâmpinând probleme terminale.
Probleme au avut și membrii echipajului #69 Gulf Racing însă aceștia au reușit totuși să termine pe poziția a 8-a a clasamentului general în al lor Gallardo în ciuda faptului că aceasta nu le-a oferit vreun loc pe podiumul clasei lor. Această, anume clasa A6-Am, a avut un podium format din Ferrari-ul Dragon Racing, Nissan-ul RJN Motorsport cu un echipaj format din absolvenți ai GT Academy aflați la debutul lor în anduranță și mașina #99 a Attempo Motorsport care a revenit dinafara primilor 20 grație unei curse curate în care membrii echipajului au fost evitați și, la rândul lor, au evitat problemele.
Britanicii de la Ram Racing s-au clasat pe poziția a 2-a a clasamentului general la revenirea în anduranță, loc care le-a adus și poziția secundă în clasa lor. Aceștia au mers în majoritatea timpului în urma Aston-ului KPM Racing care însă a fost scos din lupta pentru podium de niște probleme la roată care l-au ținut oprit la boxe nu mai puțin de 4 tururi, echipajul format din piloți atât pro cât și amatori dar înscris la clasa A6-Pro terminând pe locul 4, respectiv ultima treaptă a podiumului în clasa lor.
Black Falcon s-a mai impus și în clasa 997 printr-un Porsche 991. Această clasă, destinată exclusiv mașinilor Porsche de cupă a fost practic dominată de la cap la coadă de cele două 991 ale echipei germane care au terminat ambele pe podium, cu mașina #26 în frunte.
Singurul Corvette înscris în cursă, mașina #19 a V8 Racing calificată pe 5, a fost declarată abandon în timpul nopții în urma unui acroșaj. Echipajul olandezilor fusese oricum scos din lupta la vârf după ce niște probleme la direcție au împins C6.R-ul în afara primilor 10.
Un eveniment din ce în ce mai popular, cele 24 de ore de la Dubai sunt și prima etapă a 24-Hours Series, un campionat de anduranță ce are programate etape și în Italia, Franța, Ungaria și Olanda, toate aceste curse fiind spectaculoase dar mai puțin mediatizate decât cea de la Dubai care a devenit punctul de început al calendarului curselor de anduranță în ultimii ani.
Rezultate complete aici.
Sursa pozei: Dailysportscar