După succesul cupei de două ore de la finele stagiunii precedente, organizatorii au venit în întâmpinarea pasionaților cu un cadru organizat pentru 2016, sub forma primului campionat autohton de anduranță. Prima etapă are loc în acest weekend, pe Motor Park România.
Încă de la începutul lui 2015, s-a deschis posibilitatea unei clase Open la turisme, în afara celor două competiții monomarcă Lupo și Logan. Realitatea din teren a făcut ca această clasă să nu se populeze vreodată și părea o certitudine faptul că oferta turismelor depășește cererea existentă după un hiatus de 25 de ani în care n-am avut curse pe circuit în România. Sigur, excepția notabilă a fost reprezentată de Bucharest Ring, însă chiar și acele competiții-suport au dispărut imediat, de vreme ce la acea vreme nu dispuneam de un circuit permanent care să preia frâiele.
Acum îl avem – Motor Park România este momentan unicul complex de motorsport capabil să găzduiască întreceri de profil. Chestiunile de ordin politic, asupra cărora nu vom insista dar ale căror consecințe nu avem cum să le ignorăm, au afectat debutul sezonului. În prezent avem destule neajunsuri în toate ramurile de circuit, fie că vorbim de autoslalom, time attack, turisme sau anduranță.
Nouă ne-a plăcut atmosfera de la cursa din octombrie și Mihai Fira a oferit o imagine ne-cosmetizată a stării de fapt din prezent. De la o cursă de deschidere a apetitului la un campionat în adevăratul sens al cuvântului n-a fost decât un pas, marcat de angajamentul celor ce s-au întrecut în acele două ore de la finele stagiunii precedente. De ce nu ne putem ascunde bucuria?
- Pentru că ne-au plăcut ambele curse în care modelele Lupo și Logan au rulat împreună pe pistă – anduranța din octombrie 2015 și prima etapă de turisme din 2016. Am insistat tot anul trecut pentru această comasare pe o grilă mai populată, de vreme ce impactul mediatic al unei grile monomarcă de 5 mașini era nociv.
- Pentru că asistăm în premieră la un nivel de cooperare pe care nicio ramură de automobilism din țara noastră nu a atins-o și doar la motocicliști am văzut-o. Logo-ul campionatului a fost realizat benevol de către una dintre echipe, o alta s-a erijat în organizator al etapei, iar noi reiterăm sprijinul pe care-l acordăm curselor pe circuit din România nu doar în plan mediatic, ci și prin cristalizarea unei noi echipe ce va debuta la anduranță.
- Pentru că inerția din raliuri și coastă a determinat un interes crescut al piloților față de acest nou campionat de circuit și am primit semnale de-a lungul iernii de la diverși doritori, care își pun la punct mașini adaptate acestor cerințe.
- Pentru că am dictat tonul din punct de vedere mediatic încă o dată. Într-o mare de postere kitsch și de furturi, în care mașina lui Loeb ne invită la coaste regionale și la ”jaloniade”, designerul nostru Liviu Aileni și-a pus amprenta artistică asupra materialelor vizuale de promovare a cursei și promite o coerență stilistică pentru întregul sezon. Adio logo-uri aruncate cu lopata!
Dintre cei ce se vor alinia la startul de duminică nu vor lipsi învingătorii de anul trecut, Sergiu Nicolae și Ștefan Unchiașu pe prototipul Radical. Eduard și Bianca Anton au dominat stagiunea precedentă a Cupei Lupo, iar acum vor conlucra pentru prima oară pe aceeași mașină, vizând victoria la clasa 1. Alți doi piloți de podium în CN de turisme, Mihai Tomescu și Cristian Mangri, vor crește nivelul seriei de anduranță prin aducerea pe grilă a unui Porsche Cayman GT4.
Dacă acea primă competiție doar a deschis gustul pentru o ramură sportivă atât de apreciată în țările cu tradiție, acum este momentul să nu se mai facă rabat de la normele de securitate. Așadar, nu vor mai fi acceptate pe grilă modelele fără rollbar.
Bunul simț va prevala și în ceea ce privește accesul spectatorilor: dacă alte serii văd etapele de pe Motor Park drept o șansă de a-și rotunji bugetul cu niște sume infime, dar care transmit un mesaj atât de nociv în actuala fază de creștere a curselor de circuit, la anduranță nu s-a pus în niciun moment problema taxării spectatorilor. Așadar, un triumf al normalității și al camaraderiei, la care sperăm ca tot mai mulți să ia parte.
Dacă doriți să vă arătați susținerea față de începuturile anduranței din România și nu puteți ajunge duminică, vă invităm să adoptați cover-ul de facebook de mai jos. Încheiem cu deja tradiționala noastră formulă de rămas bun: ne vedem la circuit!