Încă un podium la Aragon și ținem aproape în lupta la vârf din Spania la categoria GT4!

După ce a început în forță în Campionatul de Anduranță al Spaniei cu o victorie și o clasare pe poziția secundă în prima etapă ce s-a disputat la Navarra, David Șerban s-a prezentat încrezător la Motorland Aragon unde s-a disputat etapa a doua. Circuitul din apropiere de Alcaniz n-a fost, însă, la fel de prietenos cu pilotul Willi Motorsport care a trebuit să se mulțumească cu doar un podium, etapa următoare găsindu-l pe acesta pe poziția secundă în clasament.

În aprilie, am povestit cu bucurie cum David Șerban, care se află la primul său sezon complet la bordul unui Audi R8 LMS GT4, a debutat cu succes în CER-GT, Campionatul Iberic de Anduranță și a dovedit că se poate adapta, cu puțin ajutor, la o pistă nouă încât să fie la o aruncătură de băț de rivalii spanioli care sunt deja familiarizați cu traseele încluse în acest campionat. Ei bine, etapa a doua i-a adus pe concurenții din CER-GT la Motorland Aragon, alt circuit nou pentru David, dar și pentru întreaga formație Willi Motorsport, iar asta a contat. Practic, echipa a început de la zero și lucrul acesta a fost imediat subliniat de cronometru, Audi-ul R8 rulând în 2:08 în FP1 înainte ca Șerban să găsească două secunde în FP2 – asta în timp ce Ginetta NM Racing era deja la 2:03.3.

După aceste două sesiuni de antrenamente libere, au urmat două sesiuni de calificări. Pe lângă faptul că David n-a avut la dispoziție un punct de plecare în ceea ce privește setup-ul, lucru care i-a încetinit progresul, trebuie menționat și că circuitul este unul destul de complicat cu mai multe viraje cu apex dublu și cu frânări nu tocmai simple. Colac peste pupăză, s-a întâmplat ca ambele „antrenamente cronometrate”, după cum le numesc ibericii, să fie scurtcircuitate de steaguri roșii. Ultimul steag roșu al zilei, chiar, a oprit sesiunea secundă de „antrenamente” cu 15 minute rămase pe ceas, iar aceasta n-a mai fost repornită.

În prima sesiune de calificări de 40 de minute, Șerban n-a putut coborî sub 2:04.5 în condițiile în care Ginetta Escuderia Lagun Artea care a impus ritmul a coborât până la un 2:00.033 și mașina identică a celor de la NM Racing a fost în aceeași secundă. Lucrurile au mers mult mai bine în Q2, Șerban ajungând până la un 2:01.659, cu doar 0,165 secunde sub turul G55-ului GT4 al celor de la NM care, însă, a rulat mai lent decât în Q1. De această dată, KTM-ul celor de la 2TYMRACING a impus ritmul, dar X-Bow-ul n-a coborât sub 2:00.5 în cele aproximativ 15-20 de minute în care s-a rulat sub steag verde. În total, Șerban n-a rulat mai mult de 35-40 de minute adunat în calificări. Astfel, pilotul sponsorizat de Carbogaz a continuat să învețe traseul și pe parcursul primei curse, lucru care l-a făcut să ruleze mai prudent.

Cursa s-a desfășurat fără incidente pentru pilotul român care s-a clasat pe poziția a patra după cele 48 de minute de minute și un tur disputate. El a rulat relativ constant, însă nu s-a putut apropia de primele trei mașini din categoria C3-GT4 care au rulat mult mai rapid, diferența între cele mai rapide tururi în cursă fiind de aproximativ 3-4 secunde. În plus, Șerban s-a plâns de probleme cu aderența în a doua jumătate a cursei ceea ce l-a făcut să reducă și mai mult ritmul. Apoi, în cursa a doua, echipa a încălțat Audi-ul cu setul al doilea de pneuri care nu fusese folosit anterior, mașina rulând până la acel punct cu același set cu care s-a pornit în Q1 (anterior, în antrenamentele libere, s-a folosit un set rămas de la Navarra).

La start, Șerban a evitat un accident serios în care a fost prins KTM-ul 2TYMRACING, Porsche-le 997 GT3 Cup din clasa C2 și Ferrari-ul 458 din categoria C1-GT3 al echipei Pcr Sport, ambele abandonând. După doar un tur, și Vortex-ul V8 din clasa C1-GT3 a abandonat și, după alte 14 bucle, s-a retras „în glorie” și Maserati-ul Trofeo MC GT4 înscris de Emmanuel Righi care a avut un weekend foarte greu la Aragon. Așadar, Șerban a trebuit să-și bată capul doar cu cele două G55-uri GT4 de care s-a lipit după start, acesta fiind pe poziția secundă după un tur.

Avantajul pilotului Willi Motorsport a fost faptul că, deoarece a terminat pe patru în prima cursă, n-a trebuit să stea mai mult la boxe pe lângă timpul minim de 80 de secunde. Mecanicii echipei și-au făcut treaba fără cusur, iar Audi-ul a ieșit de la boxe după doar 82 de secunde, ceea ce i-a permis lui Șerban să pornească în stint-ul secund cu un avans de 10 secunde în fața Ginettei NM Racing. R8-ul cu numărul 102 de concurs a intrat la boxe pe finalul ferestrei de pit stop, deci acesta trebuia doar să se mențină-n față timp de 22 de minute. Ginetta s-a dovedit, însă net superioară, deși nu se bucura de o viteză de top deosebită (Audi-ul a fost etalonul la acest capitol cu o viteză de top de circa 240 de km/h). Cu 10 minute înainte de final, Ginetta era deja în coada lui Șerban care, presat, n-a rezistat mult timp pe prima poziție. Cu cinci tururi rămase, el a greșit o frânare, s-a dus drept într-o șicană, iar Ginetta a trecut. Dat fiind ritmul net superior al cuplului Guillemat/De Martin, mașina #188 s-a depărtat rapid în ultimele bucle și s-a impus, dar un loc doi a fost un rezultat îmbucurător pentru români.

Următoarea etapă din CER-GT va avea loc la Valencia în weekend-ul 22-23 iunie, o etapă ce se anunță deja deosebit de dificilă dat fiind natura tehnică a circuitului, un altul care-i este necunoscut lui David. Este de menționat, totuși, că după etapa a doua, acesta se află pe poziția a doua în ierarhia clasei C3-GT4 la doar 12 puncte în urma cuplului fruntaș al NM Racing. Diferența este aproape neglijabilă căci o victorie îți aduce 36 de puncte dacă sunt cel puțin cinci mașini înscrise în această clasă.

Sursa Pitsops.ro