Endurance Team Romania va deveni la finele săptămânii viitoare prima echipă românească care bifează participarea într-o cursă de 24 de ore, este vorba de penultima etapă a sezonului din 24H Touring Car Endurance Series ce va avea loc la Barcelona.
Peste 40 de mașini vor lua startul în prima ediție a cursei de 24h de la Barcelona de pe circuitul din Montmelo care va fi sub umbrela 24H TCES. Dintre acestea, 21 sunt înscrise în categoria TCR – un record în istoria curselor organizate de Creventic. Cum era și de așteptat dat fiind că este cursa de casă a producătorului Seat, majoritatea modelelor din această categorie vor fi Leon-uri în diferite specificații. Un alt argument în favoarea acestui model este statul său de favorit, toate cele trei etape disputate până acum fiind trecute în contul unor echipe care concurează cu Seat. Astfel, Team Bleekemolen s-a impus la Silverstone, în timp ce la Paul Ricard și Misano s-a impus Monlau Competicion.
Înafară de Seat-uri, în categoria TCR regăsim modelele Audi RS3 LMS, câteva Civic-uri, dar și Volkswagen-ul Golf GTI TCR. După experimentul nu prea reușit de la Silverstone, unde modelele din această categorie au fost clar favorizate prin BoP, acum lucrurile sunt mult mai echilibrate, iar concurenții din SP3-GT4 au o șansă reală la victoria în clasamentul general.
În această clasă care numără 11 mașini înscrise de la șase producători (Ginetta, Porsche, Aston-Martin, BMW, Peugeot și Vortex) se prezintă și Endurance Team Romania. Echipa, care până în prezent a concurat cu o Toyota GT86 CS-V3 în clasa A2, a decis să se înarmeze cu o mașină capabilă să se lupte pentru un rezultat pozitiv în ierarhia generală: Ginetta G50 GT4. Echipajul mașinii #446 va fi format din niște nume cunoscute – Fabrizio Broggi, Ștefan Unchiașu, Mihai Costin și Sergiu Nicolae – și nou-venitul Ken Mantovani din Statele Unite. Acesta din urmă nu este însă străin de Unchiașu și Costin, alături de care a concurat în competițiile organizate sub egida SCCA.
Înțelegând dimensiunea provocării, Endurance Team Romania a întreprins mai multe teste pe circuitul Motor Park Romania pentru ca piloții să se familiarizeze cu o mașină cu pretenții mult mai mari decât Toyota. Pentru a-și maximiza șansele, românii au ales să meargă pe varianta cu delta time-ul cel mai mare care, în schimb, le oferă posibilitatea de a pune mai multă benzină în rezervor. Ginetta ETR nu va fi singura din pluton, altele fiind de asemenea pe lista de înscriși, însă vorbim de modelul G55. CWS și NM Racing Team sunt grupările care vin cu alte modele Ginetta în timp ce tot trei va fi și efectivul de mașini Porsche Cayman. Două modele Cayman GT4 (EST 1 Racing și Speed Lover) și un singur Clubsport MR al GDL Racing Team Asia se vor alătura celor două Vortex-uri (GC Automobile V6), unui Peugeot Altran pe steroizi, unui BMW M3 și, în fine, unui Vantage GT4 al britanicilor de la Stratton Motorsport.
Calitatea plutonului este asigurată, iar numărul mare de mașini înscrise face ca simpla terminare a evenimentului să nu garanteze o clasare pe podium. În plus mai trebuie luată în calcul și prezența mașinilor mai lente din categoriile A3, A2 și CUP1 care totalizează 11 modele. Astfel, echipa are în față un platou plin: pe de-o parte va avea parte de o luptă cot la cot cu multiplii rivali (și din categoria TCR și din SP3-GT4), loteria traficului și, nu în ultimul rând, provocarea alergării prin orele de întuneric pe un circuit destul de puțin luminat.
Toate acestea ar face dintr-o ajungere la linia de sosire după 24 de ore un succes cu atât mai dulce – indiferent de poziția în clasament. Oricare ar fi rezultatul, însă, noi susținem această participare istorică care, sperăm, să fie urmată și de altele după ce se va arăta că „se poate”.
Sursă foto: 24H Series