24h Barcelona: Dominație Mercedes-Benz și în Catalunya

Ultima cursă de 24 de ore din acest an a fost sub semnul stelei în trei colțuri, modelele SLS AMG GT3 dominând ostilitățile pe circuitul din apropierea Barcelonei unde a avut loc penultima etapa a 24H Series. Plutonul record de peste 70 de mașini nu a rezultat în vreun accident serios, pe parcursul celor 24 de ore fiind instiuite doar 13 neutralizări prin Code 60.

Sub un cer curat, Mercedes-urile SLS care au dominat calificările în categoria A6 s-au pornit în ceea ce avea să fie un nou marș triumfător pentru modelul care s-a impus și la Zandvoort în acest an. La Barcelona, mașina #2 a HP Racing s-a impus cu un avans comfortabil de 3 tururi în ciuda faptului că, pe final, capota s-a desprins provocând pagube la partea frontală. Chiar și așa, echipajul din care a făcut parte și veteranul Bernd Schneider s-a impus, fostul campion din DTM adăugându-și altfel încă o victorie într-o cursă de 24 de ore după cele reușite la Spa, Nurburgring și Dubai în 2013. Reinhold Renger, Hari Proczyk, Reinhard Kofler și Sean Johnston au parcurs și ei tururi la bordul mașinii #2 care a fost secondată de cea cu numărul 10 a Hofor Racing. Prin acest rezultat, Chantal Kroll s-a impus în Ladies Trophy.

Melanjul de GT-uri și turisme oferă savoare campionatului
Melanjul de GT-uri și turisme oferă savoare campionatului

Ultima treaptă a podiumului a fost a a SLS-ului #30 Ram Racing care a condus aproape o treime din cursă. Bleekemolen, Jager, White și Onslow-Cole au fost însă întârziați după apusul soarelui cu niște probleme la direcție pentru ca, mai apoi, să piardă timp din cauza unui contact cu o mașină dintr-o categorie inferioară. Acest rezultat, deși dezamăgitor pentru echipa care a condus clar prima parte a cursei, este totuși suficient pentru ca Ram Racing să câștige titlul la echipe în A6.

În SPX, clasă formată pentru a acomoda modelele Huracan Super Trofeo care s-au dovedit a fi mai rapide decât GT-urile din SP2 dar mai lente decât cele din A6, s-au impus Isaac Tutumlu, Mikko Eskelinen, Vadim Gitlin, Ulrik Roland Pedersen, și Marcel Leipert care au adus mașina #22 a Leipert Racing la sosire în fața celor două modele înscrise de Sportec Motorsport. La SP2, Corvette-ul #149 a condus ostilitățile înainte de a pierde putere în prima jumătate a cursei. Acest incident i-a ajutat pe cei de la ARC Bratislava care au revenit după niște probleme în prima treime a cursei. Miro Konopka, care în trecut pilota Saleen-ul S7 al echipei, alături de Matej Konopka, Zdeno Mikulasko și Miro Hornak s-au impus la bordul mașinii #66 care a fost urmată de francezii de la GC Automobile și unul dintre Ford-urile MARC Cars Australia (#91).

Venirea serii nu a adus incedente serioase
Venirea serii nu a adus incedente serioase

James May, altul decât prezentatorul TV, alături de Paul May și Alex Osborne au format echipajul câștigător la SP3. Mașina lor, un Porsche 911 997 GT4 Cup înscris de APO Sport a învins Lotus-ul echipei veteranului olandez Cor Euser care a revenit după probleme la începutul cursei. Ultima treaptă a podiumului acestei categorii îndreptate către modele de clasă GT4 a fost ocupat de echipa CWS 4×4 prin Ginetta G55 #178.

Ultima etapă din acest sezon al 24H Series este programată pentru 9-10 octombrie pe circuitul Brno. În ceea ce privește sezonul viitor, au fost confirmate deja datele pentru etapele de la Dubai, Mugello, Zandvoort și Paul Ricard. În plus, a fost confirmată prezența în calendarul din 2016 a cursei de 24 de ore de la Silverstone care a trecut în patronajul Creventic. Acest eveniment va fi dedicat turismelor, fiind posibilă adăugarea GT-urilor în 2017.

Sursă foto: 24H Series

Rezultate complete aici