24H Series Paul Ricard: Porsche Team Herberth se impune iar

După ce a bifat o victorie dominantă în cursa de 12h de la Zandvoort, Precote-Herberth Racing a reușit să se impună într-o manieră chiar mai dominantă în acest weekend în ediția a doua a cursei de 24h de la Paul Ricard, Porsche completând paleta de succese la multe dintre clasele inferioare.

Organizate pe grilă în spatele unui pole-sitter neașteptat, Audi-ul R8 Ultra de generație veche al DriveX pilotat de Juan Cruz Alvarez către un 2:07:170, cele peste 50 de mașini au pornit în după-amiaza zilei de sâmbătă pentru a doua cursă de 24 de ore organizate pe circuitul din Le Castellet, contând ca cincea etapă din calendarul 24H Series. Audi-ul înscris de echipa spaniolă nu a rezistat însă în frunte nici măcar un viraj căci mașina #49 a ratat frânarea și s-a dus drept, prima poziție fiind preluată de AMG GT3-ul SPS Automotive #27 care plecase de pe doi. Ulterior, R8-ul DriveX a întâmpinat probleme la ABS care l-au scos din lupta pentru victorie.

Culorile Gulf arată bine pe orice
Culorile Gulf arată bine pe orice

Cursa a fost chiar mai dură cu o altă mașină pornită de la vârf, Aston-Martin-ul Massive Motorsport pilotat, printre alții, de Casper Elgaard, cunoscut din perioada Grupei C. Vantage-ul a fost primul care a abandonat din întregul pluton după ce a cedat pompa de servodirecție. O problemă similară la servodirecție a lovit și echipa Car Collection Motorsport pe final de cursă, însă aceștia au decis să continue și, ca urmare, au terminat în top 5 la general, respectiv locul secund în categoria A6-Am (pentru mașini din categoria GT3 cu echipaj Silver/Bronze).

Alt actor al luptei la vârf care a fost lovit de probleme încă din prima oră a fost Huracan-ul Grasser Racing Team care, parcă în asentiment cu cel Leipert Racing, a suferit o pană care a aruncat mașina #963 până pe locul 48 la general. Aceasta avea să urce prin clasament, în ciuda unor probleme ulterioare la suspensia de pe stânga-spate, până pe poziția secundă cu câteva ore rămase când un incendiu a lichidat orice șansă a echipei.

Acest „bolid” a concurat în categoria SPX. Voi ce credeți că este?
Acest „bolid” a concurat în categoria SPX. Voi ce credeți că este?

În frunte, lupta s-a dat între Mercedes-ul HTP Motorsport #41, Ferrari-ul 458 GT3 al Scuderia Praha și Mercedes-ul SPS Automotive. Ulterior s-au implicat și Mercedes-ul Ram Racing, vopsit cu această ocazie în culorile Gulf prin participarea germanului Roald Goethe, și 991-le GT3-R al Precote Team Herberth care, spre deosebire de rivali, a reușit să evite orice problemă (sau să fie evitat de orice problemă). Astfel, echipajul #911 și-a construit un avans impresionant după ce a preluat șefia sâmbătă seara. Acest avans măsura 14 tururi în fața Mercedes-ului Ram Racing #30 la finele cursei.

Ultima treaptă a podiumului ar fi putut fi, după dispariția Huracan-ului GRT, al Ferrari-ului Scuderia Praha însă Matteo Malucelli a fost scos din joc de probleme la suspensia față. Asta a ajutat singurul Mercedes înscris de Hofor Racing care a urcat pe poziția a treia la general, respecitv prima în A6-Am. Toate astea cu un SLS GT3! Cum Ferrari-ul #11 nu a mai revenit pe pistă, pe trei în categoria A6-Pro a terminat Mercedes-ul AMG GT3 al SPS Automotive ce a trecut linia de sosire pe poziția a patra la general. Aceasta a fost a doua cursă în care Peter Kox, veteranul olandez fost pilot de uzină Aston-Martin, a concurat împotriva fiicei sale și prima în care a fost și învins – deși nu din vina lui.

Spark Motorsport - succes pe pistă pentru succesul pe piația machetelor la scară
Spark Motorsport – succes pe pistă pentru cei ce oferă o mare calitate pe piața machetelor la scară

Car Collection Motorsport a terminat pe doi la A6-Am iar pe trei a venit Lamborghini-ul Huracan Super Trofeo al Leipert Motorsport. HTP Motorsport, care a bifat cel mai rapid tur din cursă printr-un 2:07:2 reușit de Bernd Schneider, a terminat abia pe poziția a noua la general, respectiv a șasea la A6-Pro.

În clasele inferioare s-a petrecut un adevărat festin marca Porsche, modelele germane impunându-se la multiple categorii. Pentru început, Lorient Racing a învins în clasa SP2 în timp ce la categoria 991, dedicată modelelor Porsche 991 Cup, s-a impus HRT Performance. Pe doi în această categorie a terminat B2F Motorsport, echipă care a fost lovită cu o penalizare de cinci tururi după ce a lovit Ginetta echipei Nova Racing care a abandonat în urma incidentului de la intrarea pe linia dreaptă Mistral.

Bătrânul SLS a mai bifat un podium la general (și victorie la clasă) într-o cursă de 24h
Bătrânul SLS a mai bifat un podium la general (și victorie la clasă) într-o cursă de 24h

Departe de lumea machetelor de mașini, Spark Models se implică activ și în motorsport, înscriind un Porsche 997 Cup S în categoria SPX unde a și avut câștig de cauză. Suedezii de la ALFAB Racing s-au impus în SP3 cu un Porsche Cayman GT4 Clubsport într-o clasă unde, pe trei, s-a clasat echipa Africa Le Mans cu o Ginetta pilotată și de Jan Lammers și Sarel van der Merwe – alte nume cunoscute de cei pasionați de perioada Grupei C (sau a IMSA GTP în Statele Unite).

Seat-ul Memac Ogilvy Duel Racing a fost primul la clasa rezervată mașinilor construite după regulamentul campionatelor TCR, categorie marcată de atriție extremă. Chiar și mașina învingătoare a luptat cu probleme la suspensie și o pană. Team Altran Peugeot a bifat încă un 1-2 la A2 cu ale lor 208 GTI în timp ce, la A2, s-a impus Clio-ul prezenza.eu Racing în fața celui înscris de Preptech UK Racing.

Seat-urile din Supercopa convertite pentru anduranță fac parte din peisajul 24H Series de ani buni
Seat-urile din Supercopa convertite pentru anduranță fac parte din peisajul 24H Series de ani buni

Următoarea etapă din 24H Series va avea loc la Barcelona după o bine-meritată pauză de vară în primul weekend din septembrie. Cursa va fi, ca și cea din acest sfârșit de săptămână, de 24 de ore. Merită spus că și cursa Epilog de la Brno a fost lungită, de la 12 la 24 de ore.

Rezultate complete aici .

Sursă foto: 24H Series