Etapa a patra din 24H Series s-a disputat week-end-ul acesta pe Circuit Zandvoort, GT3-urile întâlnindu-se din nou cu diferitele turisme după ce etapa precedentă de la Silverstone a fost rezervată turismelor. Printre dune, Precote Team Hertberth s-a impus cu un avans covârșitor după ce Ram Racing a primit o penalizare îndestulătoare la finele primei părți a cursei.
Ediția din acest an a cursei de 12 ore de la Zandvoort s-a desfășurat, ca și în anii trecuți, în două părți. Prima, de trei ore, a avut loc vineri, iar a doua, de nouă ore, s-a derulat în cursul zilei de sâmbătă. În urma exercițiului calificărilor, AMG GT-ul celor de la Ram Racing a fost cel care a plecat din pole position, aceștia controlând prima parte a întrecerii.
Nu mai puțin de patru neutralizări cu Code 60 (în timpul cărora toate mașinile de pe traseu sunt obligate să meargă cu maxim 60 de km/h) au marcat primul sfert al cursei, acestea totalizând în peste o jumătate de oră. În ultimele minute ale primei părți, dezastrul a lovit echipa Ram Racing. Paul White a lovit un Porsche dintr-o categorie inferioară provocând pagube serioase mașinii. Acesta a reușit să se târască până la boxe însă echipa avea nevoie să efectueze reparații extinse asupra Mercedes-ului #30 dacă și-ar fi dorit să repornească a doua zi. Regulamentul spune că, după scurgerea primelor trei ore, mașinile sunt parcate în Parc Ferme șipornesc a doua conform ordinii în care au terminat în prima zi. Ram Racing a trebuit să încalce această regulă pentru a își putea repara mașina, ceea ce a adus după sine și o penalizare cu zece tururi Era un handicap pe care nu l-au putut surmonta membrii echipajului deși mașina a fost, în medie, cu două secunde mai rapidă ca liderii în partea a doua a cursei.
White a avut accidentul pe când se afla pe poziția secundă în clasamentul general, cei dintâi fiind Hofor Racing cu un vechi SLS AMG. Acesta ajunsese în frunte deoarece echipa a ales să nu aducă mașina #9 la boxe pe final, această oprire fiind făcută de echipaj în ziua de sâmbătă. Cum Mercedes-ul Ram Racing a pierdut poziția secundă după accident, pe doi a terminat 991-le GT3-R al Precote Team Herberth iar pe trei a venit Audi-ul #33 al Car Collection Motorsport.
MRS GT Racing s-au aflat în prima poziție în categoria 991 destinată modelelor Porsche 991 Cup, respectiv pe locul opt la general.
Jumătatea a doua a cursei a început cu Mercedes în frunte însă această ordine s-a schimbat rapid, Team Herberth preluând conducerea de la Hofor. Aceștia din urmă nu s-au putut lupta cu echipajul #911 din cauza unor probleme la sistemul de realimentare care a prelungit fiecare oprire. Din acest motiv, mașina #9 a terminat pe poziția a treia la finalul celor nouă ore de cursă, în urma Aston-ului #55 Massive Motorsport. Foștii concurenți din ELMS au bifat maximul posibil în această cursă având în vedere problemele la sistemul electric cu care s-au confruntat pe parcursul cursei.
Ram Racing a terminat la un tur în urma Mercedes-ului Hofor Racing pe poziția a patra la general, un rezultat admirabil având în vedere penalizarea primită la finele primei părți. La categoria 991, MRS GT Racing au trecut primii linia de sosire dar mașina lor a fost descalificată după ce nu a trecut verificările tehnice de după cursă. Astfel, victoria a revenit echipajului #72 HRT Performance, echipă care a condus în această categorie prin cealaltă mașină înscrisă care, însă, a abandonat cu patru ore înainte de final.
Cum Team Herberth au fost lipsiți de rivali în a doua parte a întrecerii, aceștia au terminat cursa în frunte cu un avans de patru bucle în fața mașinii de pe poziția secundă.
Următoarea etapă din cadrul 24H Series va avea loc la mijlocul lunii iulie la Paul Ricard.
Rezultate complete după ziua de sâmbătă aici
Sursă foto: 24H Series