Endurance Team Romania va reveni în 24H Series în cadrul etapei a cincea a sezonului care marchează revenirea campionatului în Italia, pe celebrul Autodromo Enzo e Dino Ferrari din Imola.
După tradiționala pauză cu prilejul cursei de la Le Mans, 24H Series revine în forță, la finele acestei săptămâni, cu cele 12 ore de la Imola care contează ca a cincea cursă din stagiunea curentă. Întrecerea din acest week-end marchează și finalul unei pauze chiar mai lungi a Endurance Team Romania care va reveni cu a lor Toyota GT86 CS-V3 de încredere pentru a se lupta în categoria A2.
La vârf, șase producători se vor lupta în categoria A6, din nou împărțită în Pro și Am: Lamborghini, Ferrari, Porsche, Audi, Mercedes-Benz și Renault. Porsche are deja trei victorii în 2017, toate prin Herberth Motorsport care au câștigat în ambele curse de 24 de ore de până acum, incluzând etapa precedentă de la Paul Ricard. Italia nu le-a adus însă noroc, cursa de la Mugello din martie încheindu-se pentru germani printr-un abandon din motive tehnice. Atunci, Ferrari s-a impus prin echipa cehă Scuderia Praha și al lor vârf de lance Matteo Malucelli.
Acum, când vor fi chiar mai aproape de rădăcini, atât echipele angrenate alături de Lamborghini cât și cea fidelă mărcii Ferrari se vor lupta să stopeze începutul unui nou șir de victorii marca Herberth, cum am văzut și în 2016. Înainte de acest week-end, componenții echipei germane, Robert Renauer, Alfred Renauer și Daniel Allemann, se află pe poziția secundă în clasamentul general al piloților.
Cauza Mercedes va fi împinsă de la spate de IDEC Sport, care au terminat pe podium cu noroc la Mugello, Ram Racing, Hofor Racing (favoriții la A6-Am), nou-veniții MDC Motorsport și SPS Automotive care au refăcut, între timp, mașina aproape distrusă la prima cursă din Italia. GP Extreme și-au mărit efectivele, venind cu două RS.01, în timp ce reprezentanții Audi – Car Collection – bifează și această etapă, însă doar cu două R8-uri. Cu totul vor fi 14 mașini pe specificația GT3 pe grilă, aproape de ele aflându-se un grup compact de cinci Porsche 991 Cup, alte șase cu o specificație ușor diferită găsindu-se la SP2 alături de Ford-ul MARC Cars al VDS Adventures și alte mașini apreciate de public: GC Automobile GC10 V8 al echipei Vortex, un BMW pentru JR Motorsport și un Audi TT-RS.
La GT4 vom avea parte de revenirea Brookspeed cu un Porsche Cayman GT4 MR în timp ce echipa Africa Le Mans revine cu un echipaj format din Jan Lammers – sperăm noi refăcut după o nouă participare la Le Mans –, ultra-experimentatul Sarel van der Merwe și Greg Mills. Clasa TCR va fi din nou de urmărit, șapte mașini fiind înscrise de la Peugeot, Audi și Seat.
În fine, completând cercul, revenim de unde am plecat: clasa asupra căreia ne vom îndrepta cea mai multă atenție, A2. De această dată, Endurance Team Romania va avea de luptat cu britanicii de la Cooksport care, cu al lor Clio Cup IV, au prima șansă la victorie. Chiar și așa, vorbim de o cursă de 12 ore (împărțită în două „manșe” de patru, respectiv opt ore) în care foarte multe se pot întâmpla, echipa trebuind în primă instanță să se concentreze pe propriul parcurs și pe evitarea problemelor tehnice, cum a făcut-o și la primul start din acest an.
Pentru structura românească va fi o probă utilă în vederea participării anunțate la cele 24 de ore de la Barcelona la început de septembrie. Sergiu Nicolae și Fabrizio Broggi vor petrece așadar la Imola câte șase ore la bordul Toyotei, acumulând experiență suplimentară după parcursul de la Mugello și cel din prima etapă a Romanian Endurance Series.
Ceea ce este garantat este că Imola, prin profilul său cu viraje tehnice și o lățime mai redusă a pistei, va oferi spectacol. Asta mai ales deoarece vom avea în total 40 de mașini la start!