Cea de-a doua etapă din programul internațional al Endurance Team Romania în 2018 a avut loc pe fostul traseu de Grand Prix de la Imola, în ultimul weekend al lunii mai, în condiții caniculare. După problemele tehnice de la Navarra care au amânat prima victorie românească la clasa GT4, echipa era decisă la Imola să-și joace iarăși cartea în lupta pentru prima poziție.
Acțiunea pe circuit a început cu testele private de joi, în prima secvență de 90 de minute fiind parcurse 21 de bucle la bordul Ginettei G55 GT4 de ultimă generație. Sergiu Nicolae a stabilit cel mai rapid tur în 1:56.421, însă ambii piloți s-au plâns de comportamentul mașinii pe pneuri uzate, instabilitatea pe frânare limitând performanțele. Mici modificări de setup și un set de pneuri noi au adus un progres notabil în cea de-a doua sesiune de 90 de minute, Nicolae reușind să îmbunătățească reperul mașinii #446 cu aproape două secunde (1:54.639) în turul 11, după care a intrat la standuri la finele unui tur ce se anunța și mai promițător.
Fabrizio Broggi a preluat Ginetta, dar a ieșit în trafic și a percutat zidul înaintea virajului Tamburello la începutul celui de-al doilea tur lansat. Lipsit de vizibilitate în urma unui BMW de clasă inferioară, pilotul ETR a încercat să depășească prin dreapta, unde se afla un alt concurent cu viteză redusă ce abia ieșea de la standuri. Pentru a evita acroșajul, reacția instinctivă de a vira spre stânga a condus la ruperea aderenței, iar mașina a decelerat de la 210km/h, impactul inițial fiind înregistrat la 170km/h. Pilotul a scăpat cu bine din acest incident, însă daunele aduse materialului tehnic au determinat retragerea din competiție și trimiterea șasiului pentru reparații extinse la uzina Ginetta din Marea Britanie.
Ulterior, s-a văzut în cursă cum timpii de 1:54 au fost inaccesibili pentru echipajele rivale, Endurance Team Romania fiind astfel în măsură să dicteze ritmul la categoria GT4, la fel ca în runda precedentă. Mai mult, incidente și probleme de fiabilitate au întârziat adversarii în această rundă. Tocmai din aceste motive, cele 12 ore privite de pe margine de componenții echipei au fost cu atât mai greu de digerat.
În clasamentul european al categoriei GT4, Endurance Team Romania ocupă în prezent poziția a treia cu cele 15 puncte obținute la Navarra. Învingătorii din Spania, QSR Racing School (Mercedes), au totalizat 33 de puncte, iar cei ce au triumfat la Imola, Allied Racing (Porsche) se află la cota 18. ETR va reveni în campionatul european cu ocazia celor 24 de ore de la Barcelona (7-9 septembrie), cursă în care românii au avut prima experiență la categoria GT4 anul trecut.
Credit foto: Alexandru Șiclovan