24H Series: Audi se impune în premieră la Dubai

Ediția din acest an a cursei de la Dubai se anunța extrem de interesantă, oferind prima ocazie de a vedea pe pistă noul AMG GT3, alături de R8-ul de generație nouă și, în plus, Huracan-ul GT3. Toate acestea au fost în lupta pentru victorie dar germanii de la Audi au controlat evenimentul, cele patru R8-uri fiind mai tot timpul printre primele, victoria ajungând în cele din urmă la mașina Belgian Audi Club Team WRT. Rezultatul nu a fost obținut facil, problemele țintind majoritatea concurenților, atât de la coada cât și de la vârful plutonului care a numărat 98 de mașini la start.

Se știe că primii pași sunt întotdeauna cei mai grei, iar pentru noul model de GT3 al stelei în trei colțuri lucrurile nu au stat altfel. Deși a arătat inițial un dezavantaj evident pe liniile drepte în fața Audi-urilor, noul AMG GT3 a reușit să pătrundă după câteva ore de cursă până pe prima poziție, oferind speranțe care aveau să se dovedească deșarte celor de la Black Falcon. Germanii avuseseră deja o porție îndestulătoare de bătăi de cap încă dinaintea startului, cea de-a 3-a mașină înscrisă, un SLS, arzând în antrenamentele de joi. Astfel, s-a decis folosirea SLS-ului care a câștigat această cursă în 2015, care la acel moment era un simplu exponat. Mașina a fost pregătită în doar o noapte pentru cursă, proprietarul ei, Abdulaziz Al-Faisal, fiind trecut pe entry list în dreptul numărului 16 deoarece Patrick Assenheimer, cel care era la bord în momentul în care mașina care ar fi trebuit să participe a fost cuprinsă de flăcări, suferise arsuri și nu mai putea concura. Al-Faisal a avut astfel șansa să se afle pe podiumul de premiere, căci echipajul a reușit să termine pe poziția secundă, la cinci tururi în urma învingătorilor.

Black Falcon a venit pe 2 cu SLS-ul care s-a impus in 2015

Cum am spus, noile AMG GT3 au oferit speranțe false celor de la Black Falcon care au retras până la urmă ambele mașini, doar Ram Racing reușind să termine pe un anonim loc 21 la general după ce au fost întârziați cu probleme la un radiator de ulei care a cedat. Mașina #2 a părăsit competiția în ora a șasea după un contact cu o mașină întârziată în timp ce #3 s-a oprit mai întâi pe linia de start-sosire în ora a treia cu probleme la cutie, abandonând ulterior cu alte defecțiuni.

Echipajul victorios al Team WRT, a fost format din Vanthoor, care se află la a 3-a victorie într-o cursă de 24 de ore, Michael Meadows, Stuart Leonard și veteranul Alain Ferte care, după aproape 40 de ani de competiții a reușit în sfârșit să își treacă sub numele său o victorie într-o cursă de-o zi și-o noapte. Pentru a defini mai bine lungimea drumului parcurs de Ferte, acesta a concurat la Le Mans, în perioada Grupei C, atât cu Mercedes, cât și cu Rondeau, Jaguar și Porsche. Echipajul #19 a preluat șefia în timpul nopții după ce R8-ul #28 al Land Motorsport a rămas fără combustibil pe pistă, pierzând 6 tururi înainte de a reveni pe final, doar pentru a abandona cu două ore la final din cauza unor probleme la cutia de viteze.

Team WRT au scăpat înainte și de Ferrari-ul #11 al Scuderia Praha, bătrânul 458 GT3 fiind scos din cursă de un accident serios în ora a 10-a pe când se afla la conducere. Impactul care ar fi putut fi evitat cu Ginetta #51 a dus la o neutralizare prin Code 60 care a durat mai bine de o oră, timp în care pilotul din mașina britanică a fost descarcerat și transportat la un spital din apropiere cu mai multe oase rupte. După cursă, Creventic, organizatorii 24H Series, au anunțat că nu vor invita Scuderia Praha în etapa următoare de la Mugello deoarece, după spusele lor, trebuie dat un exemplu ca astfel de incidente să nu mai aibe loc – Scuderia Praha nefiind la primul incident de acest gen după mai multe accidente în 2015. Ei vor putea să ia startul la Zandvoort unde, cel mai probabil, vor aduce cu ei noul 488 GT3.

Scuderia Praha a abandonat dupa un accident si nu a fost invitata pentru Mugello
Scuderia Praha a abandonat dupa un accident si nu a fost invitata pentru Mugello

Cum ambele Mercedes-uri, Ferrari-ul cehesc dar și Audi-ul Land Motorsport au fost scoase din luptă, Konrad Motorsport părea pe cale să termine pe podiumul general la debutul cu Lamborghini-ul Huracan GT3. Echipajul, din care a făcut parte și neobositul Franz Konrad, a revenit după ce a rămas fără combustibil în timpul nopții. Au urmat însă probleme la motor care a părut vlăguit chiar din orele dimineții, acesta dându-și obștescul sfârșit cu doar 25 de minute înainte de final.

Abandonul echipei Konrad a promovat pe podium R8-ul C. Abt Racing care plecase din pole. Rezultatul este mulțumitor considerând că, în prima parte a cursei, mașina a petrecut o bună bucată de vreme în garaj fiindu-i reparată suspensia după un contact destul de serios cu un alt Audi. Pe 4 a terminat Hofor Racing, SLS-ul elvețienilor fiind astfel primul din categoria A6-Am. În mod atipic, acest echipaj, din care au făcut parte Kenneth Heyer, Christian Frankenhout, Ronald Eggiman, Chantal și Michael Kroll, a fost ocolit de probleme pe parcursul celor 24 de ore de cursă.

Optimum Motorsport a terminat pe 5 cu un alt R8 LMS, un rezultat mai bun fiind posibil pentru echipa debutantă dacă aceștia nu ar fi fost implicați într-un acroșaj care a necesitat reparații de durată în prima treime a cursei. Team Preci-Spark a terminat pe 6, în timp ce bătrânul Corvette C6.R al V8 Racing a venit pe 8 după o recuperare remarcabilă, mașina fiind aruncată în mijlocul plutonului din cauza unor probleme apărute din senin la suspensia spate în primele ore.

Konrad Motorsport puteau termina pe 3 dar au abandonat pe final. Au fost clasificati pe 6
Konrad Motorsport puteau termina pe 3 dar au abandonat pe final. Au fost totusi clasificați

Alte șase clase s-au mai luptat pe traseu, debutând și o categorie dedicată turismelor construite pe specificație TCR. De asemenea, singurul Mini înscris în concurs s-a impus la A2 în timp ce Team Altran cu Peugeot s-au impus la A3 și Century Motorsport cu o Ginetta la SP3.

În cadrul transmisiunii s-a dat o veste importantă, venită chiar din gura comentatorilor care au anunțat că cei de la Creventic intenționează să organizeze o mini-serie de curse de anduranță pentru turisme care va include deja-anunțata cursă de 24 de ore de la Silverstone și, în plus, o alta, tot de 24 de ore, pe Slovakia Ring care este programată pe 15-16 iunie. O a treia cursă, pe un circuit din Germania, este de asemenea foarte probabil de a se concretiza. Revenind la 24h Series pentru GT-uri și turisme, următoarea etapă este la Mugello unde va avea loc o cursă de 12 ore în două părți de câte șase ore.

Rezultate complete aici

Sursa foto: Dailysportscar.com