Cea doua ediție a Silverstone 24H organizată de Creventic, care a deschis sezonul din 24H TCE, a oferit o luptă deschisă între modelele TCR după ce mașinile de la GT4 au fost scoase din luptă încă de dinaintea startului din cauza unui regulament prea restrictiv impus de olandezi.
Auzim tot mai des, și nu de puțină vreme, că întrecerile de anduranță au devenit niște curse sprint mult mai lungi pe fondul fiabilității materialului tehnic. Piloții ies gâfâind din mașini spunând reporterului de pe linia boxelor cât de tare au avut de tras, fiecare tur fiind parcurs la limită de parcă ar fi fost vorba de o cursă de 10 tururi din Campionatul Internațional de Turisme ACR. Situația în cazul cursei de 24 de ore de la Silverstone a fost însă diametral opusă, amintindu-ne de perioade altfel apuse în care echipajele trebuiau să menajeze pe cât posibil materialul tehnic uneori și, alteori, să tragă de el pentru a trece linia de sosire.
Asta a fost situația, pe scurt în această cursă în care ecarturile n-au fost de câteva secunde ci de tururi întregi, unele mașini reușind chiar performanța de a termina pe podiumul clasei lor fără a trece linia de sosire, acestea abandonând înainte de finish dar bucurându-se de un avans atât de mare în ceea ce privește tururile parcurse în raport cu urmăritorii încât aceștia nu au mai putut surmonta diferența până la final. Organizatorii au permis în acest an și participarea mașinilor de clasă SP3-GT4 în care se înscriu atât GT-uri de specificație GT4 cât și turisme ceva mai rapide decât mașinile de TCR. Raportul forțelor a fost însă inversat la Silverstone unde Creventic, pentru a sublinia că cursa este în continuare una dedicată turismelor, au produs un set de reguli care să împiedice, practic, victoria unei mașini GT4. De la limitări ale dimensiunii rezervorului și până la limitări ale timpului minim permis, toate au venit ca să pună TCR-urile într-o poziție de dominanță clară. Cursa a venit apoi cu atriția așteptată, iar categoria SP3-GT4 a dispărut chiar din Top 10 la general.
Monlau Competicion au pornit din pole, însă Seat-ul Leon TCR #107 a pierdut șefia repede în favoarea mașinii aproape identice a Red Camel-Jordans.nl, însă olandezii n-au terminat cursa după ce motorul de pe Leon-ul lor din a treia generație și-a dat obștescul sfârșit duminică dimineața. Nici spaniolii anterior menționați n-au avut mai mult noroc, căci cutia i-a lăsat la greu sâmbătă seara, schimbarea ei scoțându-i complet din calculele pentru victoria la general.
Nici învingătorii din 2016, ABBA with Rollcentre Racing n-au avut mai mult noroc: BMW-ul lor M3 E46 a suferit o explozie a motorului în ora a treia. Mașina a fost în cele din urmă reparată pentru a fi capabilă să treacă linia de sosire, însă orice șansă la o clasare bună dispăruse în norul de fum produs de cedarea agregatului. Printre toate echipajele care au suferit probleme și alte întârzieri au navigat însă, cu succes, Team Bleekemolen. După ce, în 2016, au pierdut victoria cu cinci ore înainte de final când motorul Seat-ului lor a suferit probleme terminale, de această dată echipajul format din Sebastiaan Bleekemolen, Melvin de Groot, Rob Smith și Rene Steenmetz au adus mașina #100 pe prima poziție a clasamentului general și, respectiv, a clasei TCR.
Completând 544 de tururi, față de cele 549 ale învingătorilor, Pit Lane Competizioni au reușit să termine pe poziția a doua la general cu Audi-ul RS3 LMS #122. Italienii au surclasat Seat-ul Modena Motorsports care a bifat doar 534 de tururi în 24 de ore de cursă.
RMA Track Days – JJ Motorsport au controlat ostilitățile în categoria Cup1 dedicată mașinilor BMW M235i dar, spre finalul cursei, modelele identice ale QSR și Sorg Rennsport au recuperat terenul pierdut. Astfel, în ultima parte a întrecerii s-a declanșat o luptă în trei pentru victoria la clasă, QSR impunându-se în cele din urmă, echipajul lor cu numărul #154 din care a făcut parte și Jeffrey van Hooydonck clasându-se pe poziția a șasea la general. Sorg Rennsport au reușit și ei să urce pe doi la clasa lor, respectiv locul opt la general. Cu patru locuri mai jos s-a aflat BMW-ul #136 Moss Motorsport care s-a impus la SP3-GT4, o clasă decimată de probleme tehnice. Aceștia au terminat în fața Ginettei #178 CWS și a unui alt BMW M3 al Intersport Racing care a fost promovat de către organizatori de la A3 la SP3-GT4.
Clio-ul Cup III al Sally Racing cu numărul 52 s-a impus la A2 grație unei clasări pe locul 13 la general după o cursă reușită, pe doi terminând Civicul Area MS/Owens Endurance. Un Civic s-a impus însă la A3, este vorba de versiunea Type R a Synchro Motorsport. Aceasta a trecut printr-o schimbare a motorului sâmbătă seara însă timpul îndelungat petrecut la standuri nu a împiedicat echipajul #176 să ajungă pe prima treaptă a podiumului, importante fiind și problemele care au lovit și adversarii direcți ai echipei Synchro, anume Seat-ul Vanquish Motorsport și BMW-ul M3 al Cor Euser Racing, olandezii terminând pe poziția a treia deși BMW-ul nu a trecut linia de sosire. Diferențialul s-a opus acestui lucru însă tururile deja completate de echipa veteranului Euser au fost îndeajuns pentru ca mașina sa să bifeze un podium la clasă.
Următoarea etapă din 24H TCE (Touring Car Endurance Series) va avea loc în doar două săptămâni la Magny-Cours unde este programată o cursă de 12 ore.
Rezultate complete aici
Sursă foto: 24H TCE